Crash Twinsanity - Érdekességek
Érdekességek
-
A játék eredetileg sokkal nagyobb és különbözőbb lett volna a ma ismert Twinsanitytől. Ennek a játéknak a játék címe eredetileg Crash Bandicoot: Evolution lett volna, és inkább a Ratchet & Clank sorozatra hajazott volna. Bővebben ide kattintva olvashatsz erről a változatról.
-
A Twinsanity korai változatában a játék eredetileg questekre, különböző küldetésekre alapult volna, ahol Crash a "Gaudi" népnek próbált segíteni. Ennek persze az lett volna a vége, hogy Crash mindig több problémát okozott, mint amennyi volt.
-
A játék címe majdnem Crash Bandicoot: Unlimited lett. Még az utolsó demókban is ezen a néven került bemutatásra. Olyan címek is szóba jöttek a fejlesztés során, mint pl. Crash Bandicoot: Fully Fluxed, Crash Bandicoot: A Whole New Dimension, illetve Crash Bandicoot: Tandemonium. Végül a csapatnak egy órája volt eldönteni, hogy milyen címet szeretnének, és végül a Crash Twinsanity mellett döntöttek.
-
A Traveller's Tales Oxford Studios cég kifejezetten a Crash Bandicoot széria visszahozására jött létre.
-
A játék tervezett, GameCube-os kiadása sohasem jelent meg. Feltehetőleg az alacsony eladási adatok miatt. Az irónia a dologban, hogy az IGN anno az első játékmenet videókat a GameCube verzióról rögzítette.
-
A Crash Bandicoot: Purple játékban engedély és kérdés nélkül előre leleplezte Nina Cortex karakterét a Vicarious Visions. A fejlesztők nagyon meglepettek és dühösek voltak, Nina karakterét a Twinsanityben szerették volna bemutatni először.
-
Ebben a játékban adta először hangját Cortexnek Lex Lang. Cortex hangját előtte Clancy Brown adta mindegyik játékban, kivéve a legelső Crash részben, ott ugyanis Brendan O'Brien adta hangját.
-
Richard M. Albon, a játék tervezési vezetője szerint a Gonosz Ikrek gondolata a barátnője "két utálatos kakaduja" után született a fejében, és ez alapján alkották meg Victort és Moritz-ot.
-
A játékban használt Spyro modell a Spyro: A Hero's Tail-ből lett véve, emiatt az Eurocom, az említett Spyro játék készítője is szerepel a stáblistán.
-
A játék egész soundtrackje A Capella stílusú. A játék soundtrackjét készítő együttes neve Spiralmouth volt (akik azóta sajnos már feloszlottak), a hangjukon és némi szintetizátoron kívül semmi mást nem használtak a játékban hallható zenék elkészítéséhez.
-
N. Trance is szerepelt volna a játékban egy jelenetnél, amiben Evil Crash az agyát enné egy kanállal, "mint egy tojást". Ezt a jelenetet azonban kivágták, mert "kissé undorító" volt, így N. Trance már csak a tervrajzokon tekinthető meg.
-
Ez az első platformer játék a sorozatban (tehát a versenyzőés és party játékokon kívül), ahol Cortex játszható karakter (továbbá vonatkozik ez Ninára is).
-
Coco is egy játszható karakter lett volna, de végül csak néhány átvezető jelenet erejéig kapott szerepet.
-
Fake Crash megjelent volna cameoként, egy kis szigeten ragadt volna Crunch-al az N. Sanity Island mellett, de ezt a tervet technikai okok miatt kivágták.
-
Ha Crash megérinti a megbénított Cocot, sebzést szenved.
-
Ebben a játékban nem szükséges összegyűjteni a dobozokat, mert nem kapunk a dobozok felszedéséért gemet, ehelyett különböző puzzle-féle játékokat kell megoldanunk.
-
Ez az első Crash játék, amiben mozgathatjuk a kamerát.
-
Nem tudjuk átlépni/skipelni az átvezető videókat, még akkor sem, ha már láttuk őket egyszer. Eredetileg lett volna egy gyors áttekerési funkció, de ezzel csak mégtöbb probléma adódott, így végül eltávolították.
-
A játék borítóján Cortexnek sárgás szemei és kék nyelve van, viszont a játékban normális színezést kapott. A borító az író munkája, aki a Ren és Stimpy rajfzfilmsorozatot is írta.
-
Relicek is szerepeltek volna a játékban, de végül kivágták őket.
-
Ez az utolsó olyan Crash játék, ahol az eredeti trilógia szinkronszínészei újra hangjukat adták.
-
A Crash Twinsanity teljesített a legrosszabbul a konzolos Crash játékok eladásai terén, és a harmadik legrosszabb eladásokkal rendelkezik (Crash Bandicoot Purple és Crash Boom Bang "dicsekedhet" a legrosszabb eladásokkal), a játékból kevesebb, mint 1 millió példányt adtak el.
-
A rossz eladási eredmények ellenére Keith Webb megerősítette, hogy ő és egy csapat ex-fejlesztő szívesen segítenének a Vicarious Visionsnek remasterelni a játékot. Erről egy nyílt levelet küldött és tett közzé, amit megtekinthettek itt, magyar fordítással:
-
Keith Webb asztaláról
-
"Kedves Vicarious Visions,
-
Először is, engedjétek meg, hogy gratuláljunk a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy hatalmas sikereinek. A játék népszerűsége bizonyítja a tehetségeteket és sikereteket Crash Bandicoot eredményes visszahozásában. Nyilvánvalóan sokféleképp lehet továbbmenni, eme sikerre építkezni, és a rajongótábor szerint jó lenne a 2004-es Crash Twinsanity remasterelése. Biztosan tisztában vagytok vele, hogy rengeteg tartalom és ötlet el lett törölve, ki lett vágva a végleges játékból, és talán most itt a lehetőség rá, hogy teljes fényében újraalkossuk a játékot. Egy maréknyi ex-Twinsanity tervező nevében írom, hogy szeretnénk részt venni a fejlesztésekben és új tervek létrehozásában, ha a remaster lehetséges. Gratulációként szeretnék küldeni nektek egy exkluzív Crash Twinsanity-s rajzot, ezzel együtt a Crash Twinsanity 13. születésnapját is ünnepeljük Crash Twinsanniversary néven. Ez a kép a játék masszív rajongótáborának is szól, akik támogatása és kitartása életben tartotta narancssárga erszényes hősünket a hosszú évek folyamán.
-
Sok szerencsét kívánok a jövőben,
-
Keith Webb "
-

Utalások más Crash játékokban
-
A 2020-ban megjelent Crash Bandicoot 4: It's About Time-ban az egyik teljesítmény neve "Twinsanity".
Utalások
-
A játék néhány zenéje klasszikus dalok nyomám készült.
-
A Totem Hokum pálya doktor kergetős részénél (Doc Amok) részénél Rimszkij-Korszakov: A dongó (angolul Rimsky-Korsakov: Flight of the Bumblebee) címen ismert dal hallható.
-
Ugyanezen pálya kukac kergetős részénél Johann Strauss II: Kék Duna Keringő dalának átdolgozása hallatszik.
-
Rusty Walrus pályájáján pedig a Felix Mendelssohn: Hebrides Overture c. dalának átdolgozása van jelen.
|