Crash Bandicoot - Verziók eltérései
Eltérések az NTSC-J változat és a többi között
Főmenü eltérései
A jelszavas mentésrendszert eltávolították. Természetesen új betűtípus is helyet kapott a játékban, ami a japán jelrendszerrel kompatibilis.

Jelszó rendszer
A menüben nem szerepel már a "Password" menüpont, helyette egy jelszóval lehet elérni a főmenüből: fel, fel, le, le, bal, jobb, bal, jobb, bal, jobb, kör. A jelszavak ugyanúgy működnek ezzel a verzióval, mint a többiben.
Mentések
A jelszavak már nem jelennek meg a mentési képernyőknél. Minden menüből eltávolították a jelszóval kapcsolatos lehetőségeket. Ezek a mentési képernyők nem lettek lefordítva japánra, de ugyanúgy elérhetőek és teljesen működnek, hogyha hack-elve eléred.
Kameraforgatás
A szigetet a japán kiadásban az L1 és az R1 gombokkal lehet forgatni, nem pedig a négyzettel és a körrel.
Aku Aku tanácsok
Aku Aku tanácsokat ad, ha elkezded gyűjteni a maszkokat. Továbbá az N. Sanity Island-en (első sziget első szintje) az első Aku Aku doboz hiányzik. Mivel Crash automatikusan Aku Aku maszkkal indul el, az első ládát kivették a játékból.

Új zenék
Néhány zene teljes egészében le lett cserélve. Íme azoknak a szinteknek a listája, melyeknek a melódiája teljesen új a japán verzióban: Tawna bónuszpályák, Koala Kong, Pinstripe Potoroo, Dr. Nitrus Brio és Dr. Neo Cortex.
Betöltés képernyő
A „LOADING” felirat helyett a japán megfelelő olvasható.

TNT felségjelzések
A TNT ládákon egy bomba jel van, nem pedig a megszokott „TNT” felirat. Ez a változtatás az összes további japán Crash játékban megmaradt.

Etűnő Tawna
Tawna valamilyen okból egy alkalommal eltűnik a bónusz pálya végéről amikor Crash eléri őt.

Papu Papu harc
Sokkal nehezebb Papu Paput legyőzni – ebben a változatban öt élete van (a többiben csak három), és ahogy csökken, úgy egyre gyorsabban is kőröz a botjával. Kis érdekesség, hogy a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy-ben Papu-nak minden változatban 5 élete van.
Felcserélt pályasorrend
A Sunset Vista és a Slippery Climb pályák sorrendje fel lett cserélve a harmadik szigeten.
Értékelő képernyő eltérései
Az NTSC-US és PAL verziókban a pálya végén mindig annyi doboz esik Crash fejére, ahányat ottfelejtett a szinten. A japán verzióban mindig csak 1 darab doboz esik a fejére. Az egyik fejlesztő Dave Bagett szerint ez a változtatás azért lett eszközölve, mert a gyerekeknek ijesztő volt az a változat, ahol több doboz esik a fejére (ki érti ezt).
Emellett az értékelő képernyő mindig írja a játékszázalékot, és azt, hogy mennyi ékkövet és kulcsot gyűjjtöttél össze, akkor is, ha éppen nem szereztél ékkövet.
Crash animáció
Van Crashnek egy animációja, amit akkor láthatunk a játékban, amikor szerez egy gyémántot a kiértékelő képernyőn. A japán verzióban, ennek van egy hosszított verziója, amit játék közben látunk, ha Crash tétlen. Ugyanígy ünnepel, pörög egy kört, letérdel, majd kínos arcot vágva feltápászkodik.
Szikla-golyós szintek
A Boulders és a Boulder Dash pályán a golyót 2%-kal lelassították a japán kiadásban.
Folyós szintek
A folyós pályákon (Up the Creek és Upstream) a platformok és néhány akadály nagyobbítva lett a japán verzióban. A húsevő növények 10%-kal, a falevelek 20%-kal, és a négyágú növények 30%-kal nagyobbak.
A szinten van egy folyó zaj a japán verzióban.
The High Road
Ez a szint a japán verzióban sokkal rövidebb. Íme egy viszonyító kép arról, hogy hol ér véget a szint a japán verzióban. A szint hátralevő része teljesen el lett távolítva ebből a verzióból.
 |
 |
NTSC-US és PAL |
NTSC-J |
Extra Aku Aku dobozok
Egy extra Aku Aku doboz került három szintre: Toxic Waste, illetve a Jaws of Darkness elejére és a The Lab elejére.
|